Kommenteeri

Künni ja Veerenni majade perereis Soome

Künni ja Veerenni majade pered käisid 12-16.06 reisil Soomes, kus teist aastat järjest
võõrustas Tallinna Lastekodu Helsinki-Tallinna sõprusklubi. Muljeid oma reisist kirjeldab Veerenni maja peretöötaja: Meie Soome reis algas sellest, et ärkasime kell 8 hommikut ning meil kõigil  oli suurepärane tuju reisimiseks. Sõites sadamasse olime valmis kõigeks, mis meid ees ootas. Laeval istusime umbes 2 tundi ja siis kui jõudsime Soome võtsid meid vastu väga rõõmsameelsed inimesed. Nendega aga sõitsime autodega kohale laagrialale. Jõudes kohale tutvusime Soome inimestega ja meid jaotati tubadesse. Õhtusöögiks pidi meil olema pitsa, aga seda me pidime ootama 40 minutit ning sellel ajal viidi meid väikesele ekskursioonile Hirviniemi rajoonis. Seal saime nähtud merd, maju, ehitisi ja erinevaid taimi. Pärast väikest ekskursiooni läksime aga sööma õhtusööki. Siis kui kõik sõid selle õhtusöögi ära, sõitsime me kontserdile, kus mängis orkester. Kontsert oli suurepärane, kõik olid väga rõõmsad, kuid ka natukene šokeeritud, kuna kontsert oli nii ilus. Esimene päev möödus päris raskelt, kuna reis oli pikk ja kõik olid väsinud. Teine päev algas vee- ja sauna keskusest. Lastele veekeskus väga meeldis. Kõik lapsed oli emotsioone täis. Pärast veekeskust läksime sööma ning siis saime natuke vaba aega. Hiljem sõitsime kõik koju ja sõime seal ühiselt õhtusööki. Peale seda saime ka minna sauna. Teine päev möödus suurepäraselt. Kõik olid väga väsinud aga rõõmsad. Kolmas päev oli laste lemmik päev, kuna siis oli hea päikesepaisteline ilm Linnamäkis. Seal lapsed said veeta terve päeva ning vahepeal käisid ka söömas ühes väga huvitavas restoranis, kus lastele väga meeldis. Lapsed said mitte ainult karussellidel sõita, kuid ka minna Sealife vaatama. Kolmas päev möödus päris kiiresti, ning kõikidel lõpuks käisid pead ringi ja olid heas mõttes väsinud. Lapsed olid aga väga, väga emotsioone täis. Neljandal päeval läksime me mänguasjade muuseumisse Soumenlinna saarele. Seal lapsed vaatasid kõike väga hoolega ja said osta ka endale mingeid suveniire. Vahepeal toimus söömine. Pärast muuseumit saime 1 h vabaaega, kus saime vaadata erinevaid arhitektuure. Kui jõudsime koju läksime me sõitma kaatriga. See oli kõige suurepärasem üllatus, mis olla võis. See mida me nägime on lihtsalt sõnatu. Õhtul oli meil viimase päeva majas olemise pidu. Õhusöögiks saime palju magusaid komme ja jäätist, kuid ka grillitud vorste ja erinevaid salateid. Viies päev oli kõige kurvem ja ebameeldivam päev, kuna see oli viimane päev ja õhtul me pidime sõitma koju. Siis kui kõik hommikul ärkasid, hakkasid lapsed, kuid ka täiskasvanud maju koristama ja riideid pakkima. Pärast seda sõitsime me aga loomaaeda, kus saime näha palju erinevaid liike loomi. Loomaias veetsime peaaegu terve päeva. Lapsed oli rõõmsad ja nende silmad särasid emotsioonidest. Pärast loomaeda saime muidugi söödud väga heas Tai buffettis. Õhtul läksime sadamasse ja tänasime inimesi, kes tegid selle nädala meeldejäävaks ja suurepäraseks. Lastel oli see väga raske, kuna see oli nende sõnade järgi nagu teine kodu. Mõnede laste silmades oli näha ka väikeseid pisaraid. Edasi me läksime, aga laeva peale ja sõitsime 2 h Tallinnasse. Tallinnas võttis meid vastu buss ja takso, kes viisid meid kodudesse laiali. Meie Veerenni peremaja tahaks kogu südamest tänada inimesi, kes viisid selle projekti ellu, sest see oli lihtsalt kõige meeldejäävaim nädal. Lapsed siiamaani ütlevad, et igatsevad kõiki Künni ja Soome inimesi. Veelkord aitäh, aitäh ja aitäh!